Eskalujący konflikt, mobbing, dyskryminacja i molestowanie są ukrytą zmorą niejednej organizacji. Szacuje się, że w Niemczech mobbingiem jest dotkniętych 1,4 miliona osób (ok. 5% zatrudnionych), w Szwecji 185 tysięcy osób (4% pracujących), a w Holandii 250 tysięcy osób (3,5% zatrudnionych) *.
Zmiana pokoleniowa w firmach, wszechobecna technologia i rzeczywistość VUCA kształtują nowe oczekiwania co do rozwoju.
Słowa mają siłę. Szczególnie te, które wyrażają docenienie. Ale jak ich używać, gdy zwykłe „dziękuję” z trudem przechodzi przez gardło?
W grudniu „Forbes” opublikował listę najlepiej zarabiających Youtuberów. Na jej szczycie znalazł się 8-latek, którego przychód w 2018 roku wyniósł 22 miliony dolarów (!). Zgromadził ponad 17 milionów subskrybentów, a jego filmy zostały odtworzone 26 miliardów razy.
Super poważny zawodowy świat zmienia oblicze. Domaga się świeżości, lekkości i funu. Millenialsi, jak i stojąca u progu rynku pracy generacja Z, nie znoszą nudy towarzyszącej powtarzalnym czynnościom.
Kto nie chciałby uczyć się szybciej, łatwiej, efektywniej? Niestety mózg często stawia nam czynny opór. Dlatego niestrudzenie poszukujemy efektywniejszej, przyjemniejszej i łatwo przyswajalnej metody wlewania „oleju” do głowy. Czy tym sposobem jest microlearning?
Apetyt polskich firm i urzędów na e-learning rośnie. Niestety próby jego wykorzystania często kończą się wstydliwą frekwencją. Kluczowym wyzwaniem w e-learningu jest bowiem motywacja uczestników. Jak pozytywnie na nią wpłynąć?
Na polskim rynku pracy obecnie funkcjonują dwa główne pokolenia: X oraz Millenialsi (pokolenie Y). Razem stanowią ok. 11 mln pracujących Polaków, czyli 35 % wszystkich zatrudnionych.
Odwrót od e-learningu, który nastąpił po pierwszym zachłyśnięciu się możliwościami tej formy, już dawno za nami. LMS jest odpowiedzią na potrzeby wykorzystania tej formy do wzmocnienia procesów rozwojowych. W jaki sposób, z sukcesem i bez zbędnych kosztów, realnie znaleźć się tam gdzie nasi pracownicy już dawno są? Czyli jak wejść do świata wirtualnych możliwości.
Grywalizacja, zwana gemifikacją, opiera się na wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier, do modyfikowania zachowań ludzi i uczenia się w sytuacjach niebędących grami.
Zapisz się na nasz newsletter, a dwa razy w miesiącu otrzymasz nowy artykuł ekspercki