Karina Wiszniewska-Wąsik

Konsultant, trener

MÓJ OBSZAR EKSPERCKI TO

przeciwdziałanie dyskryminacji, wykluczeniu i mobbingowi, a także tworzenie wolnego od toksycznych konfliktów środowiska pracy.

Pasjonuje mnie towarzyszenie ludziom i zespołom w znajdowaniu wyjścia z dysfunkcyjnej sytuacji, a przede wszystkim w odzyskiwaniu wiary we własne możliwości i kompetencje. Na co dzień wspieram organizacje w przejściu przez sytuacje dyskryminacji/mobbingu w sposób zgodny z prawem i zasadami etyki, ale także z troską o wizerunek. Zawsze dbam, by uwrażliwiać, ale nie doprowadzić do przewrażliwienia w tych delikatnych tematach. Jestem także uważna na człowieka - wspieram osoby poszkodowane w procesie poszukiwania rozwiązań dotyczących relacji z szefem czy współpracownikami i odnajdywania drogi do satysfakcji z życia zawodowego.

Posiadam unikalną wiedzę i doświadczenie w zakresie rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy oraz diagnozowania mobbingu i dyskryminacji. Szkolę menadżerów z przeciwdziałania niepożądanym zachowaniom, a także pracowników, budując ich odpowiedzialność w temacie. Zajmuję się też interwencją kryzysową dla osób indywidualnych, jak i zespołów.

Doświadczenie biznesowe

Moje doświadczenie biznesowe obejmuje 7 lat pracy na stanowisku menadżerskim w firmie usługowej oraz 13 lat prowadzenia z sukcesami własnej firmy. Tak połączone doświadczenia pozwalają mi lepiej rozumieć potrzeby zarówno pracowników, jak i pracodawców. Aktualnie działam w biznesie jako doradca i zewnętrzny, niezależny członek Komisji Wyjaśniających. Na stałe współpracuję z kancelariami radców prawnych. Jestem też wykładowcą akademickim.

Moje największe projekty:
  • Kompleksowe projekty wdrożenia polityk przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w formie diagnozy, wypracowania dedykowanej polityki i komunikacji do organizacji oraz szkoleń wdrożeniowych. Projekty dla branż: produkcyjnej, energetycznej, administracji publicznej.
  • Mentoring dla osób zaufania oraz Komisji Wyjaśniającej dla firm z branży produkcyjnej oraz usługowej.
  • Kompleksowy projekt szkoleniowo-doradczy dla kadry menadżerskiej w obszarze przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji dla spółki z branży finansowej.
  • Mentoring dla osób zaufania, ambasadorów dobrych relacji oraz komisji wyjaśniających dedykowany pracownikom firm branży produkcyjnej, usługowej oraz finansowej.
  • Projekt szkolenia e-learningowego i gry symulacyjnej w obszarze rozwiązywania konfliktów, przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji.
CERTYFIKACJE

Jestem certyfikowaną terapeutką interwencji kryzysowej - certyfikat uzyskałam w Instytucie Psychologii Zdrowia w Warszawie. Ukończyłam również Akademię Coachingu certyfikowaną przez ICF, a także szkolenie Internal Family Systems Therapy - Level 1. Posiadam przygotowanie z zakresu mediacji - ukończyłam szkolenie dla mediatorów realizowane przez SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny. Dodatkowo posiadam kwalifikacje biegłego psychologa sądowego - ukończyłam studia podyplomowe przygotowujące do opiniowania psychologicznego na potrzeby postępowań cywilnych i karnych.

Klienci

Klienci, dla których pracowałam to m.in.: Santander Consumer Bank, LPP, Hays Poland, Grupa Energa, NSG Group, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, PORTA KMI, Grupa Geberit, PPG Industries Polska, Aviko Polska, Colian, WIKA Polska, Tauron Polska, Welcome Airport Services, Lloyd's Register Polska, Aelia Polska, Opera Bałtycka w Gdańsku, Zarząd Morskiego Portu Gdynia, Omida Group, Doraco, VGL Group, Curver Poland, UDT, Urząd Miasta Warszawy, Agencja Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa, Europejskie Centrum Solidarności, Pomorski Urząd Wojewódzki, Teatr Miniatura w Gdańsku.