Badamy aktualne postrzeganie zjawisk mobbingu i dyskryminacji w organizacji przez jej pracowników. Dostarczamy dzięki temu informacji na temat świadomości związanej z tym tematem oraz specyficznych ryzyk, którymi warto zarządzić.
Projektując badanie myślimy o jego powiązaniu z szerszym kontekstem organizacyjnym, np. Employer Brandingiem lub zarządzaniem różnorodnością. Dzięki temu komunikujemy uczestnikom badania jego pozytywną intencję.
Ograniczając długość badania dbamy o komfort jego uczestników, ale i o rzetelne wyciąganie wniosków. Skupiamy się występowaniu tzw. zachowań niepożądanych, które mogą doprowadzić do mobbingu i dyskryminacji. Dzięki czemu unikamy uogólnionych ocen, które mogą wynikać z przewrażliwienia.
Sercem badania są wnioski i rekomendacje dotyczące aktualnej, ale i przyszłej sytuacji. Omawiamy je wraz z listą priorytetów – akcentując, które zmiany są najpilniejsze i najlepiej zabezpieczą potencjalne ryzyka.
Badanie prowadzimy z wykorzystaniem kwestionariusza on-line. Pomagamy w jego zorganizowaniu i zakomunikowaniu.
1. Ustalenie celu i zakresu badania.
2. Wybór uczestników badania i komunikacja.
3. Przeprowadzenie badania.
4. Opracowanie raportu i rekomendacji.