Badanie potrzeb klienta – prosto w sedno

Uczymy badania potrzeb, które wzmacnia szanse na sprzedaż. Wyjaśniamy jak zadawać pytania, nawet te trudne, by przygotować dla klienta jak najlepsze rozwiązanie.

JAK TO ROBIMY

KONTRAKTOWANIE

Podczas szkolenia trenujemy kontraktowanie - umawianie się z klientami na przebieg rozmowy, by już na początku ustalić możliwy rezutat spotkania.

LOGIKA ZADAWANYCH PYTAŃ

Uczymy jak przygotować sobie listę pytań, by zdiagnozować sytuację i stworzyć grunt pod sprzedaż. Dbamy przy tym, by sposób budowania pytań oraz ich kolejność układały się w logiczną całość.

INSPIRUJĄCE PRZYKŁADY

Zachęcamy sprzedawców, by poszukiwali ciekawych przykładów wzmacniających wartość proponowanych rozwiązań. Inspirujemy do odważnego pytania klientów o opinie na temat oferty, przebiegu spotkania oraz zadowolenia ze współpracy.

STACJONARNIE LUB ONLINE

Szkolenie możemy zrealizować stacjonarnie lub online. Przed szkoleniem online przeprowadzamy połączenia testowe, upewniając się, że przebiegnie bez zakłóceń: z pełnym dostępem do trenera, innych uczestników i przekazywanych treści.

KLUCZOWE ZAGADNIENIA

  • Kontrakt, który daje poczucie wzajemnej umowy

  • Jawne i ukryte motywy zakupów 

  • Badanie potrzeb i interesów klienta - jak poznać jego perspektywę

  • Model PPF - pytania o dotychczasowe doświadczenia i plany na przyszłość

  • Ogół-szczegół - schodzenie do poziomu konkretnych danych podczas analizy potrzeb

  • Przekazywanie intencji zadawanych pytań

  • Rodzaje i funkcje pytań

  • Mistrzowskie pytania, które pozwalają na cross-selling i up-selling

  • Storytelling - wspieranie badania potrzeb inspirującymi przykładami (praktyczny trening opowiadania success cases)

  • Indywidualny plan wdrożenia do rozmów z klientami badania potrzeb w odświeżonej formule
Iwona Skiba
Skontaktuj się z nami
Iwona Skiba
Dyrektor Obszaru Psychologii Biznesu
Pracujemy m.in. dla:
logo
logo
logo
logo
logo
logo
Wiedza Leadership
Rozwój menedżerów - trendy vs potrzeby

Jakie działania rozwojowe otrzymali menedżerowie w Twojej organizacji w 2022 roku? Jaki rozwój im...

Wiedza Efektywność osobista
Rodzic ze spokojem w pracy – Pozytywna Dyscyplina w praktyce

Głośne dyskusje i słynne słowo „ZARAZ”. Foch i trzaskanie drzwiami. Posiłek, który ciągnie się...