To narzędzie wspiera rekrutację i rozwój sprzedawców, mierząc poziom kompetencji, które bezpośrednio wpływają na sprzedaż oraz pokazuje potencjał ich doskonalenia.
FinxS® Sales Assessment jest jedynym narzędziem na rynku, które pomaga określić model sprzedaży firmy oraz role sprzedażowe, które najlepiej pasują do tego modelu. Dzięki temu narzędzie identyfikuje zestaw właściwych kompetencji dla konkretnej firmy, działu czy nawet produktu i sprawdza się w wielu obszarach.
FinxS® Sales Assessment zawiera raporty indywidualne, zespołowe oraz te dla menadżerów sprzedaży. Raport FinxS® Sales Assessment został zaprojektowany tak, by pomóc sprzedawcom odnosić większe sukcesy w sprzedaży. Pozwala określić osobiste nastawienie do wybranych aktywności handlowych, które przekłada się na 18 kluczowych kompetencji sprzedażowych.
Sprzedawca idealny nie istnieje, dlatego przed badaniem wspólnie z Dyrektorem Sprzedaży, zespołem HR czy innym wskazanym interesariuszem doprecyzowujemy oczekiwane role sprzedażowe i proces sprzedaży w firmie.
Badanie kompetencji sprzedażowych odbywa się za pomocą kwestionariusza online, który składa się z 99 pytań. Jego wypełnienie zajmie sprzedawcy około 30 minut. Każdy uczestnik badania otrzyma email z linkiem do badania i prostą instrukcją.
Trzeci krok to indywidualny, 1-godzinny feedback online dla każdego uczestnika badania lub grupowy warsztat feedbackowy, który trwa 4-6 godzin. Po feedbacku każdy badany otrzyma dwa raporty:
Zawiera informacje na temat dostosowania do poszczególnych ról sprzedażowych oraz o Indeksie Wymówek. Jest stosowany w procesach rekrutacyjnych i mentoringowych.
Skupia się głównie na kompetencjach, nastawieniach oraz wskazówkach do rozwoju sprzedawcy. Jest stosowany w planowaniu szkoleń, ścieżek kariery oraz w sytuacjach, kiedy oczekiwane wyniki sprzedażowe nie są realizowane.
Krok czwarty to spotkanie z Dyrektorem Sprzedaży/Przełożonym uczestników badania, na którym podsumujemy badanie kompetencji, omówimy raport zespołowy i mapę zespołu oraz przekażemy raporty "Manager", odnoszące się do poszczególnych badanych z informacjami dotyczącymi dopasowania kompetencji do procesu sprzedaży oraz benchmarkami kompetencji, jak sprzedawca wypada na tle innych sprzedawców w Polsce. Raport ten zawiera konkretne wskazówki, które pomogą menadżerowi w pracy rozwojowej 1:1 ze sprzedawcą.
Dalsze rekomendacje: Rozwój kompetencji sprzedażowych w oparciu o FinxS® Sales Assessment