Małe, zdalne formy towarzyszące procesom rozwojowym. Dostarczają kwintesencji wiedzy bez skomplikowanych rozważań teoretycznych.
Pigułki wiedzy mogą skutecznie wspierać rozwój w wielu obszarach, tj.: zarządzanie, project management, finanse, prawo, negocjacje, sprzedaż i obsługa klienta czy umiejętności osobiste. Bardzo dobrze sprawdzają się także jako narzędzie onboardingowe.
Charakterystyczne cechy tej formy rozwoju to swoboda dostępu, atrakcyjność przekazu oraz koncentracja na najważniejszych elementach z poszanowaniem czasu odbiorcy. Pigułki wiedzy tworzymy tak, by użytkownik mógł wykorzystać każdą wolną chwilę, którą można przeznaczyć na naukę. Skupiamy się na najważniejszych elementach, które mają pozostać w pamięci i wejść w praktykę biznesową uczestników projektów rozwojowych.
Pigułki wiedzy towarzyszą projektom rozwojowym jako wprowadzenie mikrozagadnienia, czy też lekarstwo na opadanie krzywej uczenia się. Stają się najbardziej przydatne wtedy, gdy składają się na większy, spójny zbiór wiedzy bądź wspierają inne formy pracy nad umiejętnościami.