Tworzymy jasne zasady przeciwdziałania i reagowania w sytuacji mobbingu i dyskryminacji, dopasowując je do specyfiki danej organizacji. Projektując rozwiązania, integrujemy podejście prawne i psychologiczne.
Skupiamy się na zbudowaniu mechanizmów zabezpieczających przed wystąpieniem incydentów, a nie jedynie na reagowaniu, gdy już się pojawią.
Chcemy, aby polityka antymobbingowa była żywym rozwiązaniem w organizacji. Dlatego w jej projektowanie aktywnie włączamy kadrę zarządzającą, która następnie modeluje pożądane wzorce zachowania.
Zwracamy uwagę, by dzięki precyzyjnemu zdefiniowaniu zwrotów „mobbing” i „dyskryminacja” pracownicy używali ich jedynie w uzasadnionych przypadkach, a menadżerowie nadal odważnie korzystali z wachlarza narzędzi menadżerskich.
Projektując politykę myślimy o jej powiązaniu z szerszym kontekstem organizacyjnym, np. zarządzaniem różnorodnością lub wdrożeniem wartości. Przez to komunikujemy w organizacji jej pozytywną intencję, ze wskazaniem czego chcemy uniknąć.