Wiemy, że konfliktów nie da się uniknąć, dlatego wzmacniamy ich konstruktywny aspekt i wyjaśniamy, jak zachować równowagę między emocjami a rozsądkiem. Skupiamy się na praktycznym zastosowaniu różnych strategii rozwiązywania konfliktów oraz sprawdzonych technikach komunikacji w sporze.
Reakcje w konflikcie często są impulsywnie, nawykowe, zachodzą poza świadomością. Podczas szkolenia umożliwiamy uczestnikom zaobserwowanie tych nawyków i poszerzenie samoświadomości.
Pokazujemy proste, konkretne techniki ułatwiające zarządzanie emocjami swoimi i innych. Zachęcamy do przyjęcia proaktywnej postawy wobec sytuacji konfliktowych. Pracujemy na case study i analizujemy różne scenariusze.
Rozwijamy umiejętności związane z mediowaniem sporów oraz rozpoznawaniem konfliktów ukrytych (na linii szef-zespół, pomiędzy członkami zespołu).
Szkolenie możemy zrealizować stacjonarnie lub online. Przed szkoleniem online przeprowadzamy połączenia testowe, upewniając się, że przebiegnie bez zakłóceń: z pełnym dostępem do trenera, innych uczestników i przekazywanych treści.