Zmiana wywołana jest decyzją biznesową, ale to ludzie w niej uczestniczący wpływają na finalny rezultat. Partnerując organizacjom w transformacji doradzamy, jak zintegrować działania biznesowe z aspektem miękkim, zapewniając ich wzajemną synergię.
Towarzyszymy w planowaniu, organizowaniu i komunikowaniu zmiany, a także przygotowujemy kadrę do zarządzania zmianą w swoich obszarach. Korzystamy z procesowego podejścia Johna Kottera, które nakłada dyscyplinę kroków podczas kolejnych faz zmiany. Nie kończymy na zarządzaniu jedną zmianą. Wyposażamy wyższą i liniową kadrę menadżerską w wiedzę i umiejętności, które pozwolą jej skutecznie nawigować transformacją w przyszłości.
Do zmiany podchodzimy jak do projektu. Identyfikujemy jego kluczowych interesariuszy, dookreślamy role członków zespołu oraz budujemy plan komunikacji. Monitorujemy postęp transformacji. Na starcie ustalamy sposób, jak będziemy mierzyć przebieg cyklu przechodzenia przez zmianę. Mamy doświadczenia z różnych etapach transformacji organizacji, przez co identyfikujemy i mitygujemy ryzyka, które stają się wyraźne dopiero w jej późniejszych fazach.
Kontraktujemy się na działania rozwojowe 1:1 z przedstawicielami najwyższej kadry zarządzającej. Aktywny patronat zarządu zapewnia dynamikę wdrożenia oraz modeluje pożądane dla transformacji postawy. Aby zadbać o realne wdrożenie zmiany na poziomie operacyjnym, dbamy szczególnie o kadrę liniową. Zapewniamy jej rozwój kompetencji, by mogła być aktywnym liderem zmiany. Powołujemy także ambasadorów – grupę pochodzącą z różnych obszarów organizacyjnych, mającą silny wpływ na akceptację zmiany i jej wdrożenie w codziennych zadaniach.
Zapewniamy mentoring dotyczący sposobu komunikacji. Przygotowujemy kluczowe osoby do spotkań, wystąpień 1:1 oraz dajemy feedback. Zwykle współprowadzimy pierwsze działania komunikacyjne, by zamodelować sposób pracy.