Podczas szkolenia przygotujemy menadżerów do zarządzania pracą zdalną w swoim zespole.
Pokażemy co robić, aby budować komunikację, współpracę i kulturę efektywności w sytuacji nagłego przełączenia na pracę zdalną. Zainspirujemy do korzystania z dostępnych narzędzi i rozwiązań IT wspierających zarządzanie i kooperację na odległość.
Przeprowadzamy uczestników szkolenia przez proces komunikowania się z zespołem rozproszonym: od określenia zasad współpracy, przez ustalenie celów i monitorowanie wyników, po podsumowanie pracy i wyciąganie wniosków. Przygotowujemy do umiejętnego korzystania z narzędzi komunikacji on-line.
Omawiamy sposoby na budowanie zaufania i radzenie sobie z typowymi barierami w pracy zespołu rozproszonego (np. radzenie sobie z dystraktorami, poczuciem izolacji, zarządzanie efektywnością, konieczność większej dbałości o komunikację itp.). Analizujemy trudności, z jakimi spotykają się uczestnicy i wypracowujemy praktyczne rozwiązania.
Pracujemy z przekonaniami menadżerów związanymi z efektywnością pracy w zespole rozproszonym (np. „praca zdalna nigdy nie będzie tak efektywna, jak praca z biura”) oraz przygotowujemy ich, aby potrafili pracować z przekonaniami swoich pracowników (np. „nie można budować dobrej współpracy poprzez internet”).
Szukamy metod na wzmocnienie motywacji i poczucia odpowiedzialności członków zespołu. Pokazujemy, jak uczynić z rozproszonych pracowników autonomiczny i kompetentny zespół.
Szkolenie możemy zrealizować stacjonarnie lub online. Przed szkoleniem online przeprowadzamy połączenia testowe, upewniając się, że przebiegnie bez zakłóceń: z pełnym dostępem do trenera, innych uczestników i przekazywanych treści.