Zarządzanie pracą zdalną – szkolenie dla menadżerów

Podczas szkolenia przygotujemy menadżerów do zarządzania pracą zdalną w swoim zespole.

Pokażemy co robić, aby budować komunikację, współpracę i kulturę efektywności w sytuacji nagłego przełączenia na pracę zdalną. Zainspirujemy do korzystania z dostępnych narzędzi i rozwiązań IT wspierających zarządzanie i kooperację na odległość.

ZDALNE ZARZĄDZANIE

Przeprowadzamy uczestników szkolenia przez proces komunikowania się z zespołem rozproszonym: od określenia zasad współpracy, przez ustalenie celów i monitorowanie wyników, po podsumowanie pracy i wyciąganie wniosków. Przygotowujemy do umiejętnego korzystania z narzędzi komunikacji on-line.

RADZENIE SOBIE Z BARIERAMI

Omawiamy sposoby na budowanie zaufania i radzenie sobie z typowymi barierami w pracy zespołu rozproszonego (np. radzenie sobie z dystraktorami, poczuciem izolacji, zarządzanie efektywnością, konieczność większej dbałości o komunikację itp.). Analizujemy trudności, z jakimi spotykają się uczestnicy i wypracowujemy praktyczne rozwiązania.

PRACA Z PRZEKONANIAMI

Pracujemy z przekonaniami menadżerów związanymi z efektywnością pracy w zespole rozproszonym (np. „praca zdalna nigdy nie będzie tak efektywna, jak praca z biura”) oraz przygotowujemy ich, aby potrafili pracować z przekonaniami swoich pracowników (np. „nie można budować dobrej współpracy poprzez internet”).

MOTYWACJA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Szukamy metod na wzmocnienie motywacji i poczucia odpowiedzialności członków zespołu. Pokazujemy, jak uczynić z rozproszonych pracowników autonomiczny i kompetentny zespół.

FORMUŁA SZKOLENIA - STACJONARNIE LUB ONLINE

Szkolenie możemy zrealizować stacjonarnie lub online. Przed szkoleniem online przeprowadzamy połączenia testowe, upewniając się, że przebiegnie bez zakłóceń: z pełnym dostępem do trenera, innych uczestników i przekazywanych treści.

KLUCZOWE ZAGADNIENIA

  • Praca z przekonaniami menadżera i zespołu, mającymi wpływ na efektywność w pracy zdalnej. Skuteczne i sprawdzone narzędzia.
  • Obawy menadżera w dzisiejszym świecie "nowego biznesu" i sposoby radzenia sobie z nimi. Czego możemy się nauczyć od pilota samolotu w sytuacji kryzysowej? "Wodowanie na rzece Hudson".
  • Rytuały i ich znaczenie w codziennej pracy własnej i podległego zespołu - jak rytuał może zmienić oblicze pracy zespołowej i wpływać jednocześnie na formułę pracy zdalnej?
  • Efektywna komunikacja zespołu rozproszonego (zasady, formy, narzędzia on-line). Sprawdzone sposoby, "odstraszające pułapki".
  • Budowanie efektywnego zespołu w oparciu o koncepcję K. Blancharda.
  • Znaczenie i siła autonomii w motywacji własnej i podległego zespołu. Z jakich narzędzi korzystać i w jaki sposób motywować pracowników, by budować ich zaufanie oraz pełną odpowiedzialność? Model Motywacji Błyskawicznej M. Pantalona.
  • Jak uzyskać przewidywalne rezultaty w nieprzewidywalnych czasach? - przykład "Mississippi Power". Kierowcy matatu - wskazywanie celu i odpowiedzialność personalna.
  • Nauka płynąca z kenijskich doświadczeń i eksperymentów.
  • Jak wdrożyć to już dziś? - indywidualny plan działania.
Iwona Skiba
Skontaktuj się z nami
Iwona Skiba
Dyrektor Obszaru Psychologii Biznesu
Pracujemy m.in. dla:
logo
logo
logo
logo
logo
logo
Wiedza HR
Kompetencje przyszłości i power skills – czyli jak rozwijać prawdziwych ludzi w świecie sztucznej inteligencji

Na zmianę potrzebnych nam umiejętności/kompetencji wpływa świat, w którym żyjemy. Na jakie future...

Wiedza Efektywność osobista
Dobrostan pracowników – jak go wzmacniać?

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym sukces organizacji nie zależy tylko od efektywności...