Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji – budowanie kultury szacunku i równości

Dowiedz się, jak odróżnić asertywną komunikację i skuteczne zarządzanie od mobbingu czy dyskryminacji. Naucz się identyfikować subtelne sygnały zachowań niepożądanych oraz jakie działania podjąć, aby im przeciwdziałać.


Szkolenie odbędzie się online w godzinach 9:00-16:00.


Zgłoś udział

Data Rozpoczęcia
08/04/2025
Data zakończenia
08/04/2025
Czas trwania
7 godzin
Miejsce
Szkolenie online
Cena netto
690 zł

Program szkolenia

1
Zachowania pożądane i ich rola w komunikacji i budowaniu relacji w zespole.

• Zasady współpracy w zespole i zaangażowanie pracowników w budowanie zdrowego środowiska pracy.

1
Rozwiązywanie konfliktów jako najskuteczniejsza metoda zapobiegania patologii w relacjach
  • Prewencja i skuteczne reagowanie na zachowania niepożądane.
  • Rola menadżerów i praktyczne techniki rozwiązywania konfliktów w zespołach.
  • Charakterystyka procesu oraz zalety moderacji i mediacji.
1
Mobbing – granice pomiędzy skutecznym zarządzaniem, współpracą a mobbingiem
  • Definicje i rozpoznawanie zachowań mogących prowadzić do mobbingu.
  • Jak weryfikować czy dana sytuacja może być mobbingiem? Jak sprawdzić czy mogę być ofiarą lub sprawcą mobbingu?
  • Charakterystyka fałszywej ofiary mobbingu oraz wskazówki dotyczące reagowania na fałszywe oskarżenia.
  • Ocena pracy, konstruktywna krytyka i sankcje w przypadku eskalacji niepożądanych zachowań.
  • Metody reagowania na niewłaściwe zarządzanie i mobbing w organizacji.
1
Dyskryminacja – skuteczne przeciwdziałanie nierównemu traktowaniu w miejscu pracy
  • Granica między dopuszczalnym różnicowaniem ze względu na rolę, kompetencje lub wyniki a dyskryminacją.
  • Rozpoznawanie zachowań niepożądanych odnoszących się do cech tożsamości, w tym płci lub seksualności.
  • Reagowanie na molestowanie oraz molestowanie seksualne jako szczególne formy dyskryminacji.
1
Procedura antymobbingowa i antydyskryminacyjna
  • Dobre praktyki w zakresie systemów antymobbingowych i antydyskryminacyjnych.
  • Rodzaje komisji wyjaśniających oraz kluczowe zadania.
  • Proces zgłaszania i rozpatrywania zgłoszeń dotyczących mobbingu lub dyskryminacji.
  • Szanse i ryzyka związane ze zgłoszeniem dla pracownika, menedżera, HR, Compliance oraz pracodawcy.
1
Sesja pytań i odpowiedzi. Podsumowanie szkolenia.

JAK PRACUJEMY PODCZAS SZKOLENIA

DEFINICJE MOBBINGU I DYSKRYMINACJI

Nauczysz się uważności na tzw. zachowania niepożądane, które narastając mogą doprowadzić do zjawisk typu mobbing. Wspólnie zdefiniujemy granice pomiędzy skutecznym zarządzaniem i współpracą a mobbingiem i dyskryminacją. Zrozumiesz, czym jest mobbing i dyskryminacja - zarówno z perspektywy prawnej, jak i psychologicznej.

ODPOWIEDZIALNA REAKCJA

Poznasz konkretne przykłady sytuacji, które mogą prowadzić do naruszeń i dowiesz się, jak na nie reagować. Omówimy dostępne dla każdego zespołu, menadżera i pracownika nieformalne metody reagowania na konflikty i zachowania niepożądane, a także formalne, czyli postępowania wyjaśniające prowadzone po zgłoszeniu nieprawidłowości przez komisje wyjaśniające, zwane popularnie komisjami antymobbingowymi. Otrzymasz wskazówki dotyczące udziału w postępowaniu wyjaśniającym, jak i jego prowadzania. Dowiesz się, jakie są zalety i wady różnych komisji wewnętrznych i zewnętrznych.

TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE

Informacje techniczne

Szkolenie odbędzie się na platformie ZOOM, dlatego będziesz potrzebować komputera z dostępem do internetu i działającą kamerą, a także słuchawek lub systemu audio w laptopie. "Wirtualna sala szkoleniowa" da ci możliwość interakcji i komunikacji z prowadzącym i grupą. Dyskusja i ćwiczenia to część szkolenia.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

Agnieszka Graszewicz
Skontaktuj się z nami
Agnieszka Graszewicz
Koordynator projektów rozwojowych
Wiedza Efektywność osobista
Zarządzanie własną energią – czego możemy się nauczyć od zwierząt?

Czy zdarza Ci się, że po długim dniu pracy czujesz, że to zadania rządziły Tobą, a nie odwrotnie?

Odkrywanie prawdziwego potencjału sprzedawców – FinxS® Sales Assessment

Czy możliwa jest ocena rzeczywistego potencjału sprzedawcy? Skuteczna sprzedaż wymaga przecież...