- Rola trenerska. Cele szkolenia. Po co prowadzimy szkolenia?
- Sztuka prowadzenia szkoleń. Cykl uczenia się D.Kolba - jak uczą się ludzie dorośli? - praktyczne wskazówki jak budować metodologię szkoleń, by sprzyjać zaangażowaniu osób uczestniczących i braniu przez nich odpowiedzialności za swój rozwój.
- Szkoleniowy pakiet STARTowy. Jak rozpocząć szkolenie, aby zaciekawić i zaangażować osoby uczestniczące, zbudować autorytet oraz uruchomić proces grupowy? Struktura otwarcia szkolenia i uruchamiania procesu grupowego. Kontrakt z grupą. Best practices. Przygotowanie własnego pakietu STARTowego.
- Autoprezentacja i budowanie autorytetu trenera/ki podczas szkoleń. Prezenter/ka jako część prezentacji - budowanie wizerunku poprzez mowę ciała, sposób mówienia, wygląd. Jak budować wizerunek wykorzystując komunikację niewerbalną? Haki na uwagę i język korzyści wiodących wynikających ze szkolenia.
- Cele prezentacji. Kto jest moim audytorium? Jakie ma potrzeby? Jak skupiać uwagę odbiorców - attention span. Jak zaciekawiać a jak angażować? Czym się różni szkolenie od webinarium/wykładu czy prezentacji? Zasady prowadzenia angażujących prezentacji w PowerPoint.
- Narzędzia komunikacyne stosowane w roli trenerskiej - pytania, parafrazy, przykłady, storytelling.
- Jak radzić sobie z tremą i pełniej korzystać z własnego potencjału?