Szkoła Trenerów Biznesu – Train The Trainers

Dowiedz się, jak profesjonalnie pełnić roli trenera we wszystkich wymiarach składających się na całość usługi szkoleniowej. Zdobądź kompetencje, by zaprojektować szkolenie, efektywnie je przeprowadzić i zadbać o ewaluację.

Zgłoś udział

Data Rozpoczęcia
20/06/2025
Data zakończenia
21/12/2025
Czas trwania
6x2 dni
Miejsce
Gdańsk/online
Cena netto
11 500 zł

JAK PRACUJEMY PODCZAS NASZEJ "SZKOŁY TRENERA"

EFEKTYWNE UCZENIE OSÓB DOROSŁYCH

Dowiesz się, w jaki sposób najefektywniej uczą się osoby dorosłe i co to oznacza dla skutecznego planowania i prowadzenia szkolenia. Zyskasz też świadomość tego, w jaki sposób Twoja postawa determinuje rezultaty procesu uczenia się.

KONCENTRACJA NA PROCESIE I NARZĘDZIACH

Skutecznie połączysz proces grupowy z metodami szkoleniowymi. Poznasz nasze know-how - case studies, ćwiczenia, sprawdzone struktury. Dostaniesz precyzyjny feedback w trakcie i po treningu prowadzenia fragmentów przygotowywanego szkolenia.

WIARYGODNY PARTNER

Przeprowadziliśmy setki akademii trenerskich i szkoleń dedykowanych dla firm komercyjnych. Nasze szkoły trenerskie zostały docenione przez PARP (I lokata w rankingu). Osoby uczestniczące po ukończeniu szkoły i praktycznym egzaminie otrzymają Certyfikat ukończenia prestiżowej Szkoły Trenerów Biznesów GRUPY ODITK, którym chwali się ponad 1500 osób.

"Szkoła Trenera" to siedem spotkań szkoleniowych (każde 2-dniowe). Sześć z nich odbędzie się stacjonarnie w Gdańsku, a jedno online.

Poniżej znajdziesz program każdego spotkania - kliknij na poszczególne punkty, by poznać więcej szczegółów danego spotkania.

PROGRAM I TERMINY SPOTKAŃ

1
STARTER TRENERSKI. PROWADZENIE INTERAKTYWNEJ PREZENTACJI - 20-21.06.2025
  • Rola trenerska. Cele szkolenia. Po co prowadzimy szkolenia?
  • Sztuka prowadzenia szkoleń. Cykl uczenia się D.Kolba - jak uczą się ludzie dorośli? - praktyczne wskazówki jak budować metodologię szkoleń, by sprzyjać zaangażowaniu osób uczestniczących i braniu przez nich odpowiedzialności za swój rozwój.
  • Szkoleniowy pakiet STARTowy. Jak rozpocząć szkolenie, aby zaciekawić i zaangażować osoby uczestniczące, zbudować autorytet oraz uruchomić proces grupowy? Struktura otwarcia szkolenia i uruchamiania procesu grupowego. Kontrakt z grupą. Best practices. Przygotowanie własnego pakietu STARTowego.
  • Autoprezentacja i budowanie autorytetu trenera/ki podczas szkoleń. Prezenter/ka jako część prezentacji - budowanie wizerunku poprzez mowę ciała, sposób mówienia, wygląd. Jak budować wizerunek wykorzystując komunikację niewerbalną? Haki na uwagę i język korzyści wiodących wynikających ze szkolenia.
  • Cele prezentacji. Kto jest moim audytorium? Jakie ma potrzeby? Jak skupiać uwagę odbiorców - attention span. Jak zaciekawiać a jak angażować? Czym się różni szkolenie od webinarium/wykładu czy prezentacji? Zasady prowadzenia angażujących prezentacji w PowerPoint.
  • Narzędzia komunikacyne stosowane w roli trenerskiej - pytania, parafrazy, przykłady, storytelling.
  • Jak radzić sobie z tremą i pełniej korzystać z własnego potencjału?
1
AKTYWIZUJĄCE METODY I NARZEDZIA TRENERSKIE (cz.1) – 26-27.07.2025
  • Rola trenera/ki w moderowaniu procesu grupowego. Jak działa proces grupowy i jak z niego praktycznie korzystać w prowadzeniu szkolenia? Jak reagować na potrzeby grupy w każdej z faz procesu? Jak reagować na "opór" uczestników podczas szkolenia. Jak projektować szkolenie z uwzględnieniem procesu grupowego?
  • Jak, kiedy i po co stosować szkoleniowe metody aktywizacji: praca grupowa, icebreakery i rundka. Icebreakery i rundka jako metody zarządzania energia grupy. Metoda pracy grupowej a energia, kreatywność i wkład grupy. Grupy równoległe i kolpmenetarne. Burza mózgów.
  • Pytania moderacyjne w oparciu o cykl Kolba, służące budowania refleksji w procesie uczenia się osób uczestniczących w szkoleniu.
  • Moderacja. Jak konstruować moduł szkoleniowy w oparciu o Cykl Kolba i koncepcję D. Kirkpatricka.
  • Struktura modułu: temat, cele (na poziomie postawy, wiedzy, umiejętności), czas realizacji, metoda aktywizacji, rezultaty, instrukcja, przebieg, pytania do moderacji wniosków, rundka podsumowująca/wdrażająca rezultaty (ewaluacja). Zadanie domow- przygotuj manual 1 dnia szkoleniowego.
1
AKTYWIZUJĄCE METODY I NARZEDZIA TRENERSKIE (cz.2) – 30-31.08.2025
  • Jak, kiedy i po co stosować szkoleniowe metody aktywizacji: case study (wybrane metody). Case study jako filar tzw. szkoleń twardych.
  • Metody uczenia umiejętności w szkoleniu online. Scenki jako filar tzw. szkoleń miękkich.
  • Jak uzyskać rezultaty szkolenia na poziomie wzrostu umiejętności i pracować z osobami niedoświadczonymi w zakresie rozwijanej umiejętności? Jak prowadzić scenki w instruktażowym modelu Powiedz-Pokaż-Przećwicz (3xP) z osobami niedoświadczonymi na przykładzie modelu FUKO. Jak wprowadzać ćwiczenie: cel, instrukcja, przebieg, wnioski? Dobre praktyki związane z demonstracją.
  • Feedback trenerski - struktura udzielania informacji zwrotnej w scenkach.
  • Jak uzyskać rezultaty szkolenia na poziomie wzrostu umiejętności i pracować z osobami doświadczonymi w zakresie rozwijanej umiejętności? Struktura sesji feedbackowej po scence.
1
PROWADZENIE ANGAZUJĄCYCH SZKOLEŃ ONLINE – 20-21.09.2025 (online)
  • Szkolenia tradycyjne vs. szkolenia online - podobieństwa i różnice oraz możliwości i ograniczenia wpływające na realizację procesu szkoleniowego.
  • Specyfika przekazu on-line. Głos i obraz przed kamerą - na co zwracać uwagę w zakresie tego, jak mówimy i wyglądamy.
  • Kontrakt z uczestnikami - co powinien zawierać biorąc pod uwagę specyfikę szkolenia online.
  • Jak korzystać z Teamsa i/lub Zooma do prowadzenia szkoleń online.
  • Korzystanie z czata oraz aplikacji wspierających zarządzanie uwagą i zaangażowaniem osób uczestniczących w prowadzeniu szkoleń online. Kwestia migracji uwagi.
  • Jak korzystać z aplikacji wspierających? Przegląd narzędzi online do wykorzystania w czasie szkoleń: zbieranie opinii , quizy, ankiety, tablice do wspólnej pracy, dyski w chmurze itp. Wybrane aplikacje wspierającej zaangażowanie uczestników: Mentimeter, Mural, WordWall, zespołowe tablice online, wykorzystanie smartfona.
1
TRUDNE SYTUACJE SZKOLENIOWE – 25-26.10.2025
  • Postawa trenera(ki) w trudnych sytuacjach szkoleniowych. Pojemość emocjonalna trenera(ki) a zarządzanie emocjami swoimi i grupy. Jak rozwijać umiejętność radzenia sobie ze stresem i emocjami w pracy trenera(ki). Jak pełniej korzystać ze swojego potencjału i sprawniej radzić sobie z tremą?
  • Przypomnienie struktury informacji zwrotnej. Feedback trenerski w trudnych sytuacjach. Udzielanie informacji zwrotnej a kontrakt szkoleniowy. Trening udzielania feedbacku do grupy oraz do poszczególnych osób uczestniczących. Jak rozmawiać z osobą uczestniczącą o zaangażowaniu w szkolenie oraz zachowaniach łamiących zasady kontraktu.
  • Techniki radzenia sobie z obiekcjami oraz trudnymi pytaniami/ zachowaniami osób uczestniczących. Trening umiejętności trenerskich.
  • Konsultacje dotyczące scenariusza projektowanego szkolenia.
1
PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ – 22-23.11.2025

(Zjazd poprzedzony 1,5 h webinarem "Trendy rozwojowe i narzędzia wspomagające proces uczenia się".)

  • Kwintet szkoleniowy i badanie potrzeb szkoleniowych IAPS. Luka kompetencyjna i cele szkoleń na poziomie wiedzy, umiejętności i postawy.
  • Case study szkoleniowe - badanie potrzeb do szkolenia. Jak tworzyć pytania w ankiecie?
  • Wybrane narzędzia/aplikacje do badania potrzeb szkoleniowych - np. webankieta.pl. Przygotowanie pytań w ramach badania potrzeb do projektowanego podczas TTT szkolenia.
  • Przypomnienie struktury modułu szkoleniowego w oparciu o Cykl Kolba i koncepcję D. Kirkpatricka. Struktura modułu: temat, cele (na poziomie postawy, wiedzy, umiejętności), czas realizacji, metoda aktywizacji, rezultaty, instrukcja, przebieg, pytania do moderacji wniosków, rundka podsumowująca/wdrażająca rezultaty.) Pytania moderacyjne.
  • Przygotowanie manuala szkoleniowego. Konsultacje z trenerem/ką ODITK.
1
SUPERWIZJA I NARZĘDZIOWNIA TRENERSKA – 20-21.12.2025
  • PREWORK: Przygotowanie się do superwizji w postaci prowadzenia 30 minutowego wybranego fragmentu szkolenia.
  • CEL: Przygotowanie trenerów do pracy szkoleniowej w oparciu o grupową superwizję próbki szkoleń i feedback.
  • FORMUŁA: Superwizja (normatywna, uczestnicząca) prowadzenie przez osoby uczestniczące 30 minutowych fragmentów/modułów szkoleń, które w trakcie szkolenia TTT zostały zaprojektowane. Po każdej próbce następuje z rozbudowana 20- minutowa sesja feedbackowa od grupy szkoleniowej i superwizora/ki
  • Co już działa doskonale? Co i w jakim zakresie zmienić, żeby działało jeszcze sprawniej? W superwizji, realizowanej w ten sposób, cała grupa trenerów doskonali swoje kompetencje trenerskie. Superwizja domyka proces doskonalenia kompetencji trenerskich, wzmacniając osiągane w trakcie Szkoły Trenera rezultaty na poziomie postawy, wiedzy i umiejętności trenerskich.
  • POSTWORK: Udoskonalenie konspektu szkolenia (manuala) oraz stworzenie indywidualnego action planu w obszarze rozwoju kompetencji trenerskich.

TRENERZY PROWADZĄCY SZKOLENIA

Informacje organizacyjne

Cena obejmuje lunche, kawę i inne napoje, podręcznik szkoleniowy i zestaw do notowania.

Miejsce szkolenia: Gdańsk (6 spotkań) i online (jedno spotkanie)

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

Agnieszka Dębińska
Skontaktuj się z nami
Agnieszka Dębińska
Koordynator projektów rozwojowych
Wiedza HR
Po co organizacji Talenty i jak skonsumować ich potencjał?

Coraz częściej mówimy o talentach, programach rozwojowych, inwestycji w ludzi z potencjałem. Ale co...

Wiedza HR
Testy behawioralne Harrison Assessment: Zrozumieć, angażować i rozwijać potencjał pracowników

Gdy pierwszy raz dostałem mój własny raport Harrison Assessment, nie mogłem uwierzyć w to, co...