20.08.2018

Kto decyduje o wdrożeniu strategii organizacji - duży i mały obrazek

Typowy obrazek z polskich organizacji: zarząd wypracowuje strategię, a następnie zaprasza menadżerów na spotkanie.

[więcej]
19.02.2018

Nowy rok, nowe cele – strategia a procesy i pracownicy

Początek roku to dla wielu organizacji ogłoszenie nowych kierunków i celów strategicznych będących odpowiedzią na zmieniający się rynek klientów, dostawców i otoczenie prawne. O co zadbać, by ambitne cele nie stały się niewiele...

[więcej]
14.11.2016

Poziome spojrzenie na organizację – wymiary organizacji procesowej

Zmienność rynku narzuca organizacjom: „szczupłość” („lean”), „zwinność” („agile”) i niespotykaną dotychczas dynamikę. Struktury pionowe (funkcjonalne) wydają się nie korelować w wystarczającym stopniu z sukcesem przedsiębiorstw....

[więcej]
06.06.2016

Organizacja procesowa i pokolenie Y

Zmiany dokonują się na naszych oczach. Organizacje otwierają się na procesy, których rolą jest osiąganie konkretnych rezultatów.

[więcej]
07.12.2015

Sposób na zmianę organizacyjną

Przypomnij sobie swoją ostatnią przeprowadzkę. Często jest to wytęskniony moment, upragniona chwila - nowa rzeczywistość. Wchodzisz. Ekipa remontująca wyszła, media podłączone, na środku kartony, dużo kartonów i…

[więcej]
02.11.2015

Oszczędności w procesie zakupów

Pojęcie oszczędności może mieć wiele twarzy. Okazuje się, że w każdej organizacji może znaczyć coś innego, mieć różną formułę kalkulacji i różne zasady ich naliczania. Paradoksalnie w tej samej sytuacji według jednych można...

[więcej]
21.09.2015

Cele organizacji w szerszej perspektywie

Pomyśl o swojej ostatniej podróży samolotem, autobusem, czy pociągiem. Najważniejszą rzeczą, którą chciałeś znać, było miejsce docelowe. Można założyć, że pomimo samej przygody związanej z podróżą, ani Ty, ani większość ludzi nie...

[więcej]
14.09.2015

Jak funkcjonalność kalendarzy zadań, programu do zarządzania projektami, pomogła nazwać proces szybkich dostaw

Nie łatwo jest stać się elastycznym, gdy proces produkcyjny jest ciągły, a jego zmiany kosztowne.

[więcej]
22.06.2015

Audyt organizacyjny – gruntowne podejście do zmian

Ile razy wyniki badania opinii pracowników przełożyły się na fundamentalne zmiany w Twojej organizacji? Jak wzrosło po nich zaangażowanie pracowników? Ciężko odpowiedzieć? Tak myślałam…

[więcej]
08.06.2015

Planowanie i wdrożenie zmiany okiem Project Managera

"Nie musisz się zmieniać. Przetrwanie nie jest obowiązkowe". Tytułowa przewrotna fraza została ukuta przez Williama Edwardsa Deminga jako obserwacja faktu, że zmiany są dziś chlebem powszednim w organizacjach, bo rynek po prostu...

[więcej]
18.05.2015

Zarządzanie zmianą - jak wykorzystać siłę tego procesu

„I tak zabiorą Twój ser“... któż z nas nie zna tego cytatu? Jednak, kiedy pierwszy raz czytałam książkę Spensera Johnsona, oczywistość opisywanych w niej procesów związanych ze zmianą głęboko mną wstrząsnęła.

[więcej]
21.10.2014

Na Zachodzie bez zmian - planowanie w procesie nawigacyjnym N.E.W.S.

W czwartym i ostatnim artykule o procesie nawigacyjnym N.E.W.S. zapraszamy Cię w podróż na Zachód. Nie będzie to jednak westernowy Dziki Zachód, bo tu zajmujemy się planowaniem.

[więcej]
14.10.2014

W samo Południe – bariery realizacji celu w procesie nawigacyjnym N.E.W.S.

2 października 2002 roku samoloty linii lotniczej Swissair nie opuściły swoich hangarów. Pasażerowie zostali z bezwartościowymi biletami w dłoniach. Gotówki na kontach nie starczyło, by wypełnić baki samolotów paliwem.

[więcej]
07.10.2014

Podróż na Wschód – wartości organizacyjne w procesie nawigacyjnym N.E.W.S.

Przypomnij sobie, kiedy ostatnio widziałeś w jakiejś firmie wartości organizacyjne wiszące na ścianach? Jak myślisz, jakie znaczenie mają one dla pracowników?

[więcej]
30.09.2014

Rozmowy o Północy – kierunek strategiczny w procesie nawigacyjnym N.E.W.S.

Czy wiesz, jak wiele firm w Polsce nie posiada strategii? A czy spotkałeś się z organizacją, w której jest to zwykły bełkot, z którego niewiele wynika? A może doświadczyłeś sytuacji, w której pomimo jasnej strategii firmy brak...

[więcej]
26.06.2014

Psychologia zmian oczami praktyka zarządzania projektami

Chcesz zwolnić pracowników? Chcesz wprowadzić inne, trudne dla nich zmiany? A może chcesz zrealizować projekt, który dla jednych w Twojej organizacji będzie długo oczekiwanym wydarzeniem, a dla innych czymś, przed czym zawsze...

[więcej]
10.06.2014

Proces nawigacyjny N.E.W.S. czyli rozwiązana zagadka Trójkąta Bermudzkiego w strategii firmy

Trójkąt Bermudzki jest wielką zagadką żeglugi morskiej i powietrznej. Jego zła sława i jakaś tajemnicza właściwość ma powodować, że wkraczając w jego obszar można niepostrzeżenie zejść z wyznaczonego kursu i długo nie móc go...

[więcej]
19.05.2014

Nie każda zmiana oznacza rozwój

Zarządzanie zmianą – pojęcie pobudzające wyobraźnię menedżerów, otwierające umysły i portfel, a jednocześnie budzące niepokój. Wszyscy wiemy, że zmiany są nieuniknione.

[więcej]
26.02.2013

Twarde czynniki w zarządzaniu zmianą – model DICE

Dwie trzecie zmian wprowadzanych w firmach nie dochodzi do skutku. To wniosek z badań przeprowadzonych w kilkuset firmach z całego świata, opublikowanych kilka lat temu w „Harvard Business Review”.

[więcej]