Podczas szkolenia mobbing, molestowanie i dyskryminację precyzujemy jako ważne i delikatne pojęcia, aby móc podejmować temat odpowiedzialnie. Uwrażliwiamy, ale nie doprowadzamy do nadwrażliwości.
Definiujemy wspólnie granice pomiędzy skutecznym zarządzaniem i współpracą a mobbingiem i dyskryminacją. Uczymy uważności na tzw. zachowania niepożądane, czyli takie, które narastając, mogą doprowadzić do zjawisk typu mobbing.
Omawiając orzecznictwo sądowe, analizujemy jak można uniknąć interwencji prawnej. Koncentrujemy się na możliwościach wpływu menadżera oraz pracownika w reagowaniu na sytuacje niepożądane. Omawiamy dostępne w danej organizacji środki nieformalne, a także formalne (o ile funkcjonuje w niej polityka antymobbingowa i antydyskryminacyjna).
Menadżerom pokazujemy, jak zapewniać efektywną realizację zadań, bez pola do agresji fizycznej, psychicznej i symbolicznej. Pracowników uczymy brania odpowiedzialności za własne działania, a także reagowania na sytuacje występujące w otoczeniu. Omawiamy sygnalizowanie ich przełożonym lub powołanym do tego organom występowania zachowań niepożądanych.
Szkolenie możemy zrealizować stacjonarnie lub online. Przed szkoleniem online przeprowadzamy połączenia testowe, upewniając się, że przebiegnie bez zakłóceń: z pełnym dostępem do trenera, innych uczestników i przekazywanych treści.