Podczas szkolenia uczestnicy uczą się poprzez działanie, zgodnie z koncepcją Learning by Doing. Przejmując rolę Zarządu ‘wirtualnej firmy’, zdobywają i systematyzują wiedzę w obszarze finansów przedsiębiorstw i zarządzania strategicznego.
W poszczególnych blokach szkolenia uczestnicy otrzymują od trenera porcję wiedzy, a następnie wykorzystują ją do podejmowania decyzji w symulacji zarządzania przedsiębiorstwem. Pracując w zespołach, odpowiadają za „wirtualną firmę”. Budują jej strategię, opracowują ofertę rynkową i zarządzają płynnością, by realizować cele finansowe wyznaczone przez właścicieli. Wspólnie z ekspertem prowadzącym szkolenie analizują skutki podjętych działań.
Program szkolenia opracowaliśmy tak, by kształtowało umiejętność patrzenia na firmę jako system naczyń połączonych. Uczestnicy podejmują decyzje z różnych obszarów biznesowych (zakupy, sprzedaż, inwestycje i inne) oraz doświadczają ich konsekwencji.
Formuła szkolenia motywuje do aktywnego, świadomego uczestnictwa. Każdy uczestnik ma przypisaną konkretną rolę i uczestniczy w podejmowaniu decyzji zarządczych.